آموزش وصل کردن کابل‌های مودم به صورت صحیح

به پشت مودم خود دقت کنید. در تصویر زیر یکی از مودم‌ها نشان داده می‌شود که معمولاً برای اکثر مودم‌ها به همین ترتیب است:

کابل TP-Link port cable نصب تنظیم کانفیگ

تصویری از پشت یک مودم

 

۱ (Line یا RJ11): این درگاه برای اتصال کابل تلفن به مودم بکار می‌رود. شدیداً پیشنهاد می‌شود ورودی تلفن را با یک دستگاه اسپلیتر (همان نویزگیر یا میکروفیلتر) به دو خروجی "تلفن" و "مودم یا ADSL" تبدیل کنید و کابل مربوط به خروجی "مودم یا ADSL" را به این پورت متصل کنید.

نصب تنظیم کانفیگ مودم TP-Link config

سمت راست: کابل معمولی تلفن و سمت چپ: اسپلیتر با یک ورودی در پشت و دو خروجی در جلو

 

۲ (USB): این پورت برای اتصال مودم به کامپیوتر یا لپتاپ استفاده می‌شود اما برای اولین پیکربندی مودم پیشنهاد می‌کنم از پورت اترنت (شماره ۴ در عکس) استفاده کنید. برای اتصال به اینترنت و تنظیمات آینده می‌توانید از این پورت استفاده کنید. این پورت ممکن است نوع A (عادی) یا نوع B (شکل زیر) باشد که می‌توانید با تبدیل B به A به راحتی از آن استفاده کنید.

نصب تنظیم کانفیگ مودم TP-Link config

یک کابل یو اس بی نسخه ۲ نوع B

 

۳ (Reset): از این دکمه کوچک برای ریست کردن تنظیمات در مواقع ضروری استفاده می‌شود. بدین ترتیب همه تنظیمات به حالت پیشفرض برخواهند گشت. این دکمه معمولاً در داخل مودم است و برای استفاده به یک شیء مثل خودکار نیاز است و باید حدود ۷-۸ ثانیه نگه داشته شود.

۴ (Ethernet یا LAN): این پورت برای اتصال مودم به کامپیوتر یا لپتاپ استفاده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای اولین پیکربندی از این پورت استفاده کنید.

نصب تنظیم کانفیگ مودم TP-Link config

یک کابل اترنت (Ethernet) که سر دیگر آن به کامپیوتر یا لپتاپ وصل می‌شود.

 

۵ (Power): این درگاه برای منبع تغذیه مودم است که معمولاً از طریق یک آدابپور که همراه با مودم تحویل داده می‌شود، دریافت می‌کند.

۶ (On/Off): این کلید هم برای روشن یا خاموش کردن مودم استفاده می‌شود.

 

همه کابل‌ها را آن طور که گفته شد به مودم و کابل‌های داده (USB یا Ethernet) را نیز به کامپیوتر یا لپتاپ وصل کرده و مودم را روشن کنید. چند دقیقه صبر کنید تا چراغ Power و Ethernet (همان LAN) و ADSL روشن شود. چراغ Internet فعلا خاموش خواهد ماند. اگر چراغ ADSL به صورت ثابت روشن نماند در این صورت به احتمال زیاد هنوز خط ADSL شما وصل نشده و مشکل از ارائه دهنده خدمات اینترنتی شماست.

حال مودم شما آماده کانفیگ شدن است.